Ταξίδι γύρω από το κόσμο Κεντρική Αμερική - ΗΠΑ και Μεξικό

Ταξίδι γύρω από το κόσμο

Κεντρική Αμερική

ΗΠΑ και Μεξικό

Από τις προηγούμενες μέρες, με πολύ ενθουσιασμό ξεκινήσαμε το ταξίδι μας γύρω από το κόσμο. Πρώτη μας επίσκεψη έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Κεντρικής Αμερικής.

Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης και με τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, μάθαμε βασικές πληροφορίες για τη γεωγραφική θέση, τις γειτονικές χώρες, την πρωτεύουσα, τις μεγαλύτερες πόλεις, τη γλώσσα, τη θρησκεία, το νόμισμα, τη σημαία και τα εντυπωσιακά αξιοθέατα και ιστορικά μνημεία αυτής της χώρας.

Αρχικά, μάθαμε για τους πρώτους λαούς των ιθαγενών της Αμερικής, των αποκαλούμενων «Ινδιάνων», από τους οποίους κατοικήθηκε η χώρα αυτή. Την συγκεκριμένη τους ονομασία την απέκτησαν από τον Κολόμβο, όταν ο ίδιος θεώρησε ότι έφτασε στην Ινδία, πιστεύοντας ότι και οι ίδιοι είναι «Ινδοί».

Έπειτα, παρατηρήσαμε τα βασικά τους χαρακτηριστικά, όπως την ενδυμασία, την καθημερινότητά τους και την απλοϊκή τους ζωή, καθώς ζούσαν σε μικρές κοινότητες και βασίζονταν στα αγαθά της φύσης και το κυνήγι.

Στη συνέχεια, περάσαμε από διάφορες πολιτείες και παρατηρήσαμε φωτογραφίες από τα πιο γνωστά μέρη των ΗΠΑ, όπως είναι η Νέα Υόρκη με το άγαλμα της Ελευθερίας και την Times Square, το Λος Άντζελες με την Βένις παραλία, το γνωστό σε όλους Hollywood, το όρος Ράσμορ με τα πρόσωπα των τεσσάρων Προέδρων, τις Τέσσερις Γωνίες που είναι σημείο συνάντησης τεσσάρων πολιτειών, τους καταρράκτες του Νιαγάρα, το Εθνικό Πάρκο της Ουάσιγκτον, την Γέφυρα Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο και το φαράγγι Γκραν Κάνυον της Αριζόνα.

Με αυτό το τρόπο, στο μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τις σημαίες μας, τα όμορφά μας καπέλα και τα τοτέμ και συνεχίσαμε με το face painting, με βάση το θέμα. Επίσης, ολοκληρώσαμε την ομαδική μας κατασκευή με το γνωστό φαγητό των ΗΠΑ.

Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής πήραμε μέρος στην αναπαράσταση της καθημερινής ζωής των ιθαγενών της Αμερικής.

Και στο μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής δημιουργήσαμε τα διασκεδαστικά μας μουσικά όργανα αναπαράγοντας μοναδικά ακούσματα αυτών των λαών.

Τέλος, συμμετείχαμε στα μαθήματα Lego, stem πειραμάτων και γυμναστικής/ yoga, με στόχο την διασκέδαση και την επιμόρφωση των παιδιών.

Κατά την ακόλουθη εβδομάδα, μάθαμε για την μοναδική χώρα του Μεξικό. Μία χώρα με χρώματα, εντυπωσιακά ιστορικά μνημεία, αξιοθέατα και σπουδαίους αρχαίους πολιτισμούς.

Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης, μάθαμε τα βασικά χαρακτηριστικά της χώρας, όπως τη γεωγραφική θέση, τις γειτονικές χώρες, τη πρωτεύουσα, τις μεγαλύτερες πόλεις, τη σημαία, τη γλώσσα, τη θρησκεία, το νόμισμα, γνωρίζοντας, επίσης τη δημοφιλή τους κουζίνα.

Στην συνέχεια, μιλήσαμε για έναν από τους πιο γνωστούς λαούς στο Νότιο Μεξικό, τους Μάγια. Πρόκειται για έναν ιθαγενή λαό που έζησε, γύρω στο 2000 π.Χ. – 800 μ.Χ. Οι Μάγια είχαν αναπτύξει τον λαμπρότερο πολιτισμό του Δυτικού Ημισφαιρίου. Ασκούσαν τη γεωργία, έκτιζαν πέτρινα σπίτια και πυραμιδοειδείς ναούς, εφηύραν το άθλημα Πιτζ, κατεργάζονταν τον χαλκό και τον χρυσό, γνώριζαν την υφαντουργία και μιλούσαν, σχεδόν, 70 διαλέκτους και χρησιμοποιούσαν μία μορφή ιερογλυφικής γραφής σε φλοιούς συκιάς.

Ακόμη, αναφερθήκαμε στο ξακουστό Τσιτσέν Ιτζά, μια από τις μεγαλύτερες πόλεις των Μάγια, η οποία είναι ένας από τους πιο διάσημους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο, έως σήμερα. Το σημείο αυτό, κοσμείται από ένα αρχιτεκτονικό θαύμα, τον ναό του Κουκούλκαν. Το κτίριο οικοδομήθηκε, μεταξύ του 9ου και του 12ου αιώνα μ.Χ. και έχει ύψος 30 μέτρα.

Το Τσιτσέν Ιτζά αναδείχθηκε προς το τέλος της Πρώιμης Κλασικής περιόδου, περίπου το 600 μ.Χ. συγκεντρώνοντας και κυριαρχώντας την πολιτική, κοινωνικοπολιτισμική, οικονομική και ιδεολογική ζωή στα βόρεια πεδινά των Μάγια, αποτελώντας, με αυτό το τρόπο, σημαντική περιφερειακή πρωτεύουσα.

Οι Μάγια ήταν ο πρώτος λαός που επεξεργάστηκε το κακάο και έφτιαξε το πρώτο ρόφημα σοκολάτας, με κακάο, καλαμπόκι, μέλι, ακόμα και με τσίλι, επίσης, μαγείρεψαν τα πρώτα τάκος.

Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στους Αζτέκους, τις φυλετικές ομάδες, οι οποίες κατοικούσαν στο κεντρικό Μεξικό, μιλούσαν τη γλώσσα νάουατλ και κυριάρχησαν σε μεγάλα τμήματα της κεντρικής Αμερικής από τον 14ο μέχρι τον 16 αιώνα. Επιπρόσθετα, οι Αζτέκοι είχαν αναπτύξει έναν ιδιαίτερο πολιτισμό, μέσα από μια εκπληκτικά περίπλοκη κοινωνική δομή, που έδινε βάση στην υποχρεωτική εκπαίδευση, την πρωτοκαθεδρία της οικογένειας και την τέχνη, ως μέσο έκφρασης.

Καθώς προχωρήσαμε με το μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε σημαίες, χρωματιστά σομπρέρο και ατομικές ζωγραφιές, με βάση το θέμα.

Τέλος, διασκεδάσαμε συμμετέχοντας στα μαθήματα πειραμάτων, Lego, γυμναστικής και yoga.

εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-13-993.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-14-239.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-14-481.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-15-111.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-15-372.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-16-315.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-17-257.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-17-532.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-17-863.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-18-151.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-19-095.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-19-389.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-19-621.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-19-930.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-21-642.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-12-21-895.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-26-223.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-27-932.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-28-307.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-29-440.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-29-742.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-30-361.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-31-590.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-32-115.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-32-419.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-34-191.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-35-603.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-35-908.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-36-215.jpg εικόνα_Viber_2024-02-28_21-13-36-939.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-00-306.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-15-713.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-20-050.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-20-347.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-20-652.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-21-671.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-21-978.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-22-287.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-22-589.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-22-906.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-23-212.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-23-749.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-24-340.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-24-651.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-25-053.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-25-364.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-26-229.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-26-800.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-27-088.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-27-418.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-28-050.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-28-659.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-28-967.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-29-251.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-29-895.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-31-143.jpg εικόνα_Viber_2024-03-11_15-38-31-744.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-25-361.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-26-788.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-26-829.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-26-926.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-27-084.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-27-178.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-27-350.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-27-451.jpg εικόνα_Viber_2024-03-24_22-48-27-500.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.