Το Διάστημα
Διάστημα – Ηλιακό Σύστημα
Κατά τη διάρκεια της θεματικής μας ενότητας, μάθαμε σημαντικές πληροφορίες για τον σπειροειδή μας γαλαξία, τα ουράνια σώματα που τον πλαισιώνουν, καθώς και το ηλιακό μας σύστημα με τους εννέα πλανήτες που τον συνοδεύουν.
Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης, με τη μελέτη βιβλίων και τη προβολή φωτογραφιών ενηρωθήκαμε για τους πρώτους κρατικούς οργανισμούς Αεροναυτικής και Εξερεύνησης του Διαστήματος στη Ρωσία και την Αμερική.
Έπειτα, καθώς παρακολουθήσαμε τα ταξίδια των πρώτων αστροναυτών, και αναφερθήκαμε αναλυτικά για τον καθένα ξεχωριστά, αντιληφθήκαμε την σπουδαιότητα της δράσης τους, αλλά και την μοναδικότητα του διαστήματος.
Με αυτό το τρόπο, καταλάβαμε πως δεν θα μπορούσαμε να είχαμε τόσες χρήσιμες πληροφορίες αν δεν υπήρχε η σημαντική προσφορά των επιστημόνων και τον αστροναυτών, ενισχύοντας τις γνώσεις μας για το διάστημα, αλλά και το περιβάλλον από το παρελθόν στο τωρινό παρόν.
Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον Γκαγκάριν τον πρώτο αστροναύτη που κινήθηκε γύρω από τη τροχιά της Γης και τον Νιλ Άρμστρονγκ που περπάτησε πρώτος στη Σελήνη. Τονίσαμε την αναγκαιότητα της αστροναυτικής στολής, αλλά και την σημασία του πυραύλου για την επιβίωση και τη λειτουργικότητα των επιστημόνων στο μακρινό τους ταξίδι.
Ακόμη, μάθαμε ότι στον δικό μας Γαλαξία, ανήκουν διάφορα ουράνια σώματα, στα οποία συγκαταλέγονται οι αστεροειδείς, τα φεγγάρια (δορυφόροι), οι πλανήτες και οι αστέρες. Επίσης, αποκτήσαμε σημαντικές πληροφορίες για τη Γη και όλο το Ηλιακό Σύστημα, καθώς μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά και τις διαφορές τόσο των εσωτερικών, όσο και των εξωτερικών μας πλανητών.
Μέσα από το μάθημα των εικαστικών, ζωγραφίσαμε τους δικούς πλανήτες, φτιάξαμε τις δικές μας ατομικές χειροτεχνίες, ολοκληρώσαμε με ομαδική συμμετοχή την μακέτα μας με τον άνθρωπο στο φεγγάρι και γίναμε οι ίδιοι αστροναύτες, καθώς επιβιβαστήκαμε στον μοναδικό μας πύραυλο.
Στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, συμμετείχαμε στο δικό μας θεατρικό παιχνίδι, με θέμα το ηλιακό μας σύστημα.
Επίσης, κατά τα μαθήματα των stem πειραμάτων φτιάξαμε τη δικής μας άμμο από το φεγγάρι, με στόχο την ενίσχυση των κινητικών μας δεξιοτήτων. Έπειτα, σε επόμενο πείραμα, καθώς δημιουργήσαμε χρωματιστούς πλανήτες, παρατηρήσαμε την αντίδραση μαγειρικής σόδας (βάσης) με το ξύδι (οξύ). Και τέλος, διασκεδάσαμε με τη δημιουργία της εξωγήινης γλίτσας μας.
Καταληκτικά, από την θεματική μας ενότητα δεν έλειψαν τα μαθήματα γυμναστικής και yoga, τα μαθήματα legoκαι το Fridayeventμε τη προβολή ταινίας, με βάση το θέμα.