Ιστορία του 20ου Αιώνα

Ιστορία του 20ου αιώνα

Κατά τη διάρκεια αυτής θεματικής ενότητας, μιλήσαμε για τις εφευρέσεις του 20ου αιώνα, με στόχο την επιμόρφωση των παιδιών πάνω σε πρωτοπόρες καινοτομίες και ανακαλύψεις σε πολλούς επιστημονικούς τομείς.

Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης, μάθαμε ότι κατά τον 20ό αιώνα η τεχνολογία αναπτύχθηκε ταχύτατα και παγκοσμιοποιήθηκε. Η ευρεία διδασκαλία και εφαρμογή της επιστημονικής μεθόδου, καθώς και οι αυξημένες δαπάνες για έρευνα, συνείσφεραν στην πρόοδο της σύγχρονης επιστήμης και της τεχνολογίας. Πολλοί ήταν οι άνθρωποι που βοήθησαν με την σημαντική τους προσπάθεια στην σηματοδότηση αυτού του αιώνα ως απαρχή της σύγχρονης ιστορίας.

Έτσι, μετά από μία αναφορά στα σημαντικά γεγονότα του 20ου αιώνα, όπως τον Α και Β Παγκόσμιο Πόλεμο, καθώς και τον Ψυχρό Πόλεμο, παρατηρήσαμε, έπειτα, φωτογραφίες με τους σπουδαίους επιστήμονες εκείνης της εποχής μαζί με τις επιτεύξεις τους.

Ο Τσαρλς Μπάμπατζ 26 Δεκεμβρίου 1791 – 18 Οκτωβρίου 1871 ήταν Βρετανός μαθηματικός, φιλόσοφος, εφευρέτης και μηχανικός, ο οποίος επινόησε τον προγραμματισμό του υπολογιστή. Θεωρείται ο «πατέρας του υπολογιστή». Του αποδίδεται η εφεύρεση του πρώτου μηχανικού υπολογιστή, ο οποίος σταδιακά οδήγησε σε πιο προχωρημένο σχεδιασμό.

Το 1883 ο Χερτς ανακάλυψε τα ραδιοκύματα κι έπειτα το 1895 ο Αλεξάντερ Πόποφ κατόρθωσε να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς. Το 1906 στη Νέα Υόρκη ο Φέσεντεν μετέδωσε για πρώτη φορά φωνή και μουσική, μέσω ραδιοκυμάτων.

Αργότερα, ο Ντε Φορέ εφηύρε την ηλεκτρονική λυχνία που διήρκησε πενήντα με εξήντα χρόνια. Μέχρι τον Α Παγκόσμιο Πόλεμο δεν ήταν πολύ ανεπτυγμένο. Κατά τον Β Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1939 – 1945 το ραδιόφωνο και ο Τύπος γίνονται δύο μέσα ανταγωνιστικά μεταξύ τους, γιατί το ραδιόφωνο αποκτά μεγάλο ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Η λήξη του Πολέμου φέρνει το ραδιόφωνο στην αρχική του ιδιότητα, τη ψυχαγωγική.

Ακόμη ένας από αυτούς του σημαντικούς εφευρέτες ήταν Άλμπερτ Αϊνστάιν με την θεωρία της Σχετικότητας το 1915. Ο ίδιος έδωσε ένα εντελώς διαφορετικό περιεχόμενο στις έννοιες του χώρου, του χρόνου και της βαρύτητας, για το οποίο έργο κέρδισε το βραβείο Νόμπελ.

Επίσης, το 1928 ο βιολόγος Σερ Αλεξάντερ Φλέμινγκ επινόησε την πενικιλίνη. Ο ίδιος κατέχει περίοπτη θέση στην ιστορία της ιατρικής με την ανακάλυψη της πενικιλίνης, που άνοιξε τον δρόμο για την αποτελεσματική χρήση των αντιβιοτικών φαρμάκων στην θεραπεία των μολυσματικών ασθενειών. Για το επίτευγμά του αυτό τιμήθηκε το 1945 με το Νόμπελ Φυσιολογίας – Ιατρικής.

Στα τέλη του 1940 με αρχές του 1950 ο μηχανικός Τζον Λόγκιε Μπάιρντ εφηύρε τη τηλεόραση. Εκείνη τη περίοδο, το ραδιόφωνο αποκτά ένα νέο ανταγωνιστή, τη τηλεόραση, που συνδύασε ήχο και εικόνα. Μία από τις πιο βασικές πηγές πληροφορίας.

Λίγο μετά τον Β’ παγκόσμιο πόλεμο, κατά το 1954, ο Percy Spencer, αυτοδίδακτος μηχανικός, εργαζόταν στην εταιρεία Raytheon η οποία παρήγαγε ηλεκτρονικά συστήματα για λογαριασμό των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων. Μια μέρα, καθώς έκανε δοκιμές πάνω σε ένα ενεργοποιημένο ραντάρ με μικροκύματα, παρατήρησε πως μία σοκολάτα που είχε στην τσέπη του άρχισε να λιώνει. Δέκα χρόνια αργότερα, το 1954, ο Spencer αποκτά δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια κατηγορία ραδιοκυμάτων υψηλής συχνότητας, τα οποία μπορούν να θερμαίνουν τις τροφές σε ελάχιστο χρόνο.

Ακόμη, κατά το 1955, ο ιατρικός ερευνητής και ιολόγος Jonas Salk βρίσκει έναν τρόπο για την πρόληψη της πολιομυελίτιδας. Πριν από εκείνη τη χρονιά ο ιός χτυπούσε 29.000 άτομα, παγκοσμίως. Μετά από το εμβόλιο που εφηύρε ο Salk, ο αριθμός των θυμάτων από πολιομυελίτιδα μειώθηκε αυτομάτως στα 22.

Επίσης, αναφερθήκαμε στον πρώτο σκληρό δίσκο υπολογιστή που εφευρέθηκε το 1956. Η IBM κυκλοφορεί την πρώτη μονάδα σκληρού δίσκου υπολογιστή -μεγέθους τετράφυλλης ντουλάπας- εισάγοντας μια πειραματική μέθοδο μαγνητικής αποθήκευσης δεδομένων.

Το 1977 κατασκευάστηκε ο πρώτος προσωπικός υπολογιστής της Apple που έκανε την δική του καινοτομική επανάσταση. Αργότερα, βέβαια, εμφανίστηκε το πρώτο PC.

Με αυτό το τρόπο, κατά το μάθημα των εικαστικών φτιάξαμε το δικό μας μικροσκόπιο και τα ατομικά μας σταθερά τηλέφωνα.

Ακόμη, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, αφού πρώτα φτιάξαμε μία τηλεόραση κι ένα μικρόφωνο, στη συνέχεια συμμετείχαμε σε θεατρικά παιχνίδια μιμήσεων με ρεπορτάζ, εκπομπές και δελτίο καιρού.

Καταληκτικά, από την θεματική μας εβδομάδα δεν έλειψαν τα μαθήματα stem πειραμάτων, με βάση το θέμα της εβδομάδας. Αλλά και τα μαθήματα lego, γυμναστικής και yoga και το Fridayevent, με στόχο τη συμμετοχή και το διασκέδαση των παιδιών.

εικόνα_Viber_2024-02-02_13-33-49-391.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-33-49-502.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-169.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-315.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-342.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-386.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-481.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-561.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-646.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-802.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-868.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-44-946.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-026.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-069.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-216.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-268.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-328.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-378.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-453.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-493.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-530.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-560.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-609.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-653.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-713.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-763.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-834.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-864.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-895.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-45-926.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-007.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-122.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-350.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-390.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-420.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-462.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-489.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-537.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-663.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-703.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-749.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-788.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-843.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-46-965.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-47-086.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-52-290.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-52-319.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-52-353.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-40-52-389.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-19-270.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-19-319.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-19-409.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-19-553.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-20-287.jpg εικόνα_Viber_2024-02-02_13-43-20-345.jpg

 

 

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.