Βιομηχανική επανάσταση

Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων

Βιομηχανική Επανάσταση

Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής ενότητας, μιλήσαμε για ένα από τα πιο σημαντικά γεγονότα της ευρωπαϊκής ιστορίας, κατά τη περίοδο του 18ου – 19ου αιώνα, τη βιομηχανική επανάσταση. Η ιδέα αυτή, μπορεί να ξεκίνησε από την Αγγλία, αλλά η βιομηχανοποίηση υιοθετήθηκε και επεκτάθηκε σε πολλές γειτονικές χώρες, οδηγώντας στον εκσυγχρονισμό τους.

Μέσα από το μάθημα της επιμόρφωσης και της φιλαναγνωσίας και με τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, μιλήσαμε για την προβιομηχανική και την βιομηχανική εποχή. Η οικονομία της Ευρώπης στις αρχές του 18ου αιώνα ήταν, κατά βάση αγροτική. Εξαιτίας, όμως, της πληθυσμιακής αύξησης και της μαζικής μετανάστευσης σε μεγάλες χώρες της εποχής, καθορίστηκε αναγκαίο να εφευρεθεί ένας νέος τρόπος παραγωγής προϊόντων.

Όλα ξεκίνησαν όταν οι μεγαλοαστοί και οι αρχηγοί της Αγγλίας αποφάσισαν να επενδύσουν το κεφάλαιο που είχε καταφέρει να μαζέψει το κράτος, από τον αγροτικό τομέα, στην κατασκευή των πρώτων εργοστασιακών μονάδων και μηχανημάτων. Με στόχο, τη μετάβαση από την χειρωνακτική στην τεχνολογική μέθοδο και την γρηγορότερη και μαζική παραγωγή.

Με αυτό το τρόπο, καθώς κατανοήσαμε το ιστορικό πέρασμα από μία αγροτική σε μία βιομηχανική κοινωνία, αναφερθήκαμε στις πρωτοποριακές εφευρέσεις που οδήγησαν σε αυτή την απότομη αλλαγή.

Ένας από τους πιο σημαντικούς εφευρέτες αυτής της περιόδου ήταν ο Σκωτσέζος μηχανουργός και μηχανικός JamesWatt. Ο ίδιος τελειοποίησε μια μηχανή του Newcomen το 1773, πετυχαίνοντας τον αποχωρισμό του συμπυκνωτή από τον κύλινδρο, τον οποίο περιέβαλε με ατμό για την αποφυγή ψύξης. Έπειτα, κατά το 1775 κατασκεύασε την ατμομηχανή διπλής ενέργειας, που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ευρεία κλίμακα και πολλές εφαρμογές, ανοίγοντας τον δρόμο για τη Βιομηχανική Επανάσταση. Προς τιμήν του, πήρε το όνομά του η ειδική μονάδα μέτρησης ισχύος.

Έπειτα, μιλήσαμε για τον GeorgeStephenson, ο οποίος από μικρή ηλικία ξεχώρισε για το ταλέντο του στη μηχανική, στις επισκευές μηχανών και στους σιδηροδρόμους, στο NewBern της Αγγλίας. Εργαζόταν για πολλά χρόνια πάνω στους σιδηροδρόμους προσπαθώντας να εφεύρει κάτι καινοτόμο, και το 1825, τα κατάφερε, με την εφεύρεση της ατμάμαξας «Locomotion», που ήταν η πρώτη ατμάμαξα που προσαρμόστηκε σε σιδηρόδρομο μεταφοράς επιβατών. Το 1829 παρουσίασε μια βελτιωμένη εκδοχή της, με το όνομα «Rocket» και από τότε έγινε κατασκευαστής ατμαμαξών για τους σιδηροδρόμους της Ευρώπης και των Η.Π.Α.

Ακόμη, αναφερθήκαμε στον AlessandroVolta, ο οποίος το 1800 δημιούργησε το βολταϊκό σωρό. Αυτή η μπαταρία θεωρείται ως η προγενέστερη της τρέχουσας μπαταρίας. Η βολταϊκή μπαταρία είναι μια ομάδα δίσκων από ασήμι, ψευδάργυρο, χαρτόνι και υγρό με νερό και αλάτι, που τοποθετούνται εναλλάξ. Όταν συνδέετε ένα άκρο με άλλο μέσω καλωδίου, παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα.

Το τηλεγράφημα κατέστησε δυνατή την άμεση επικοινωνία μεταξύ ανθρώπων που χωρίζονται από μεγάλες αποστάσεις. Η δημιουργία του τηλεγράφου σήμαινε μια απόλυτη αλλαγή στη σύλληψη της επικοινωνίας της εποχής.

Το 1837 δημιουργήθηκε ο πρώτος τηλέγραφος. Ο εφευρέτης ήταν ο SamuelMorse, ο οποίος ήθελε να κατασκευάσει μια συσκευή που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία. Ο Morse πιστώνεται, επίσης, με τη δημιουργία ενός αλφάβητου, μέσω του οποίου ήταν δυνατή η μετάδοση πληροφοριών μέσω του τηλεγράφου (κώδικας Morse).

Ο εφευρέτης του τηλεφώνου δεν είναι ο Alexander Graham Bell, όπως συνήθως θεωρείται. Ο δημιουργός του τηλεφώνου ήταν ο Ιταλός Antonio Meucci, το 1870, ο οποίος κάλεσε το πρώτο πρωτότυπο τηλέφωνο. Ο Graham Bell ήταν ο πρώτος που το κατοχύρωσε. Χάρη στο τηλέφωνο, για πρώτη φορά ήταν δυνατή η επικοινωνία μέσω της φωνής με φυσικά απομακρυσμένα άτομα. Αυτή η εφεύρεση περιλάμβανε μια άνευ προηγουμένου σύνδεση σε όλο τον κόσμο.

Επίσης, μάθαμε για την σημαντική προσφορά του ThomasEdison, ο οποίος εφηύρε τον πρώτο ηλεκτρικό λαμπτήρα και δημιούργησε το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδότησε με ηλεκτρισμό τη Νέα Υόρκη και εξελίχθηκε στη γνωστή γιγαντιαία εταιρία General Electric. Η ανακάλυψή του για την εκπομπή ηλεκτρονίων από πυρακτωμένα μέταλλα, «φαινόμενο Edison», απετέλεσε προϋπόθεση για την κατασκευή της ηλεκτρονικής λυχνίας και την απαρχή της ηλεκτρονικής τεχνολογίας.

Οι Αμερικανοί Wilbur και Orville Wright ήταν εκείνοι που δημιούργησαν το πρώτο αεροπλάνο με ένα πρώτο πρωτότυπο διπλής έλικας και έκαναν μια επιτυχημένη πρώτη πτήση το 1903. Το 1905, οι αδελφοί Wright δημιούργησαν μια τελική μορφή που επέτρεψε μια ελεγχόμενη και σταθερή πτήση μεγάλης διαρκείας.

Ένας από τους πρώτους εφευρέτες και φωτογράφους του 18ου αιώνα ήταν ο NicephoreNiepce. Ο ίδιος μπορούσε να διαχειριστεί μια από τις πρώτες τεράστιες και δύσχρηστες φωτογραφικές μηχανές και τράβηξε την πρώτη σταθερή φωτογραφία.

Μέσα από το μάθημα των εικαστικών κατασκευάσαμε την δική μας ατμάμαξα με τη συνεργασία των παιδιών, τα ατομικά μας αεροπλάνα και τις φωτογραφικές μας μηχανές, με βάση το θέμα.

Επίσης, μέσα από το μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής, φτιάξαμε το ατομικό μας πιάνο, καθώς μάθαμε ότι ήταν ένα από τα βασικά μουσικά όργανα της εποχής. Ακόμη, συμμετείχαμε σε πολλές μουσικοκινητικές δραστηριότητες.

Έπειτα, κατά το μάθημα της θεατρικής αγωγής, μάθαμε για τη γνωστή ιστορία του OliverTwist. Συμμετέχοντας, επίσης, σε θεατρικό παιχνίδι κατά τη διάρκεια του κουκλοθέατρου.

Τέλος, από την θεματική μας ενότητα δεν έλειψαν τα μαθήματα γυμναστικής, χορού, yoga, αλλά και τα μαθήματα legostem.

 

εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-081.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-229.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-431.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-586.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-741.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-874.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-35-981.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-36-106.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-36-327.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-36-498.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-38-785.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-38-949.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-046.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-121.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-183.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-254.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-427.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-39-666.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-40-039.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-40-224.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-40-399.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-40-720.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-40-955.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-41-130.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-41-280.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-41-402.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-46-395.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-46-591.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-46-769.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-46-901.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-47-152.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-47-332.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-47-488.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-47-667.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-47-768.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-09-48-096.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-201.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-275.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-414.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-465.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-645.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-04-946.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-05-003.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-05-047.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-05-244.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-05-288.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-06-382.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-06-560.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-06-949.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-07-189.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-07-290.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-07-361.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-07-477.jpg εικόνα_Viber_2024-01-04_21-17-07-525.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.