Το Φθινόπωρο
Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής εβδομάδας, αναφερθήκαμε στο φθινόπωρο, καθώς και στα αίτια που προκαλούν την αλλαγή των εποχών.
Μέσα από το μάθημα της επιμόρφωσης και της φιλαναγνωσίας και με τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, μάθαμε τα βασικά στοιχεία της φθινοπωρινής εποχής.
Αφού παρατηρήσαμε τα χρώματα, τους καρπούς και τα φρούτα των δέντρων, ήταν άξια αναφοράς τα αίτια της αλλαγής του καιρού και των εποχών από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο – χειμώνα και το αντίστροφο.
Μέσα από ένα επιμορφωτικό βίντεο, βλέποντας την εικόνα της Γης από το διάστημα, αρχικά, μάθαμε ότι η Γη δεν γυρίζει μόνο γύρω από τον εαυτό της, αλλά κάνει κι ένα κύκλο γύρω από τον ήλιο που διαρκεί δώδεκα μήνες ή αλλιώς τριακόσιες εξήντα πέντε μέρες, δηλαδή ένα χρόνο. Η συγκεκριμένη κίνηση του πλανήτη μας είναι αίτιο της αλλαγής των εποχών.
Συνεχίζοντας, ακόμη, με τον ισημερινό η Γη χωρίζεται σε δύο ημισφαίρια στο βόρειο και στο νότιο. Επίσης, εξαιτίας ενός νοητού άξονα που περνάει τους πόλους, ο πλανήτης μας έχει μία κλίση προς τον ήλιο, καθώς γυρίζει γύρω από τον εαυτό του.
Με αυτό το τρόπο, ένα από τα δύο ημισφαίρια έχει περισσότερες ή λιγότερες ακτίνες ήλιου. Έτσι, όταν το βόρειο ημισφαίριο έχει λιγότερες ακτίνες ήλιου, τότε κάποιες χώρες του έχουν φθινόπωρο ή χειμώνα και όταν το νότιο ημισφαίριο έχει περισσότερες ακτίνες ήλιου, τότε οι χώρες του έχουν άνοιξη ή καλοκαίρι.
Μετά ακολούθησε η αναφορά μας στον κύκλο του νερού, την συνεχή ανακύκλωση του νερού, μέσα στην υδρόσφαιρα, την ατμόσφαιρα και την λιθόσφαιρα, εφόσον κατά την φθινοπωρινή εποχή ξεκινούν οι πρώτες χρήσιμες βροχές.
Πιο συγκεκριμένα, λόγω της θέρμανσης και των ανέμων στην επιφάνεια της Γης, τα νερά της εξατμίζονται και μαζεύονται ως υδρατμοί, σχηματίζοντας τα σύννεφα. Με τη σειρά τους, οι υδρατμοί υγροποιούνται και με την αλλαγή της θερμοκρασίας επιστρέφουν στην επιφάνεια της, ως βροχή, εμπλουτίζοντας τις αποθήκες νερού.
Επιπρόσθετα, κατά το μάθημα των εικαστικών και της μουσικοκινητικής αγωγής, ακούγοντας μία από τις μουσικές συνθέσεις του Αντόνιο Βιβάλντι, δημιουργήσαμε τους δικούς μας φθινοπωρινούς πίνακες και τις δικές μας εποχιακές κάρτες. Έπειτα, κατασκευάσαμε τα ξύλα βροχής ως τα ατομικά μας μουσικά όργανα.
Ακόμη, για την περαιτέρω κατανόηση και διασκέδαση των παιδιών, φτιάξαμε το δικό μας πείραμα για τον κύκλο του νερού και ζωγραφιές, με βάση το θέμα.
Τέλος, από την εβδομάδα μας δεν έλειψαν τα μαθήματα γυμναστικής, legostem, η προβολή ταινίας και το facepainting.