Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων - Κίνα

Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων

Κίνα

 

Κατά τη διάρκεια της προηγούμενης θεματικής εβδομάδας, μιλήσαμε για τη Κίνα. Μία πυκνοκατοικημένη χώρα της Ανατολικής Ασίας, η οποία βοήθησε στην εξάπλωση της τεχνολογίας, χάρις των σπουδαίων εφευρέσεων που προέκυψαν πριν από πολλά χρόνια.

Μέσα από το μάθημα της επιμόρφωσης και της φιλαναγνωσίας, ακόμη, μάθαμε για τη γεωγραφική της θέση, τις γειτονικές χώρες, τους ωκεανούς, τη πρωτεύουσα, τη γλώσσα – διαλέκτους, τις θρησκείες, την Απαγορευμένη Πόλη και το Σινικό Τείχος, φτάνοντας στις εφευρέσεις που ήταν σημαντικό κομμάτι για τη θεματική μας ενότητα.

Από τις πρώτες εφευρέσεις των αρχαίων Κινέζων ήταν η πυρίτιδα ή αλλιώς το μπαρούτι, κατά το 200 π.Χ. Οι αρχαίοι Κινέζοι δεν τη χρησιμοποιούσαν στον πόλεμο, παρά μόνο στην κατασκευή ακίνδυνων πυροτεχνημάτων, για να γιορτάζουν με φαντασμαγορικό τρόπο τις δικές τους εορτές.

Συνεχίζοντας, κατά το 105 μ.Χ. συζητήσαμε για τη σπουδαία εφεύρεση του χαρτιού από τον κρατικό αξιωματούχο Τσάι Λουν, καθώς με αυτή του την έμπνευση ήθελε να εκφράσει ευγνωμοσύνη στον μονάρχη. Το χαρτί, λοιπόν, το έφτιαξε από ένα συνονθύλευμα υλικών, όπως φλοιοί δέντρων και ίνες φυτών, αλλά και πολτοποιημένα μεταξωτά ρετάλια. Αυτό το επίτευγμα αποδείχθηκε τόσο σημαντικό, καθώς βοήθησε μετέπειτα στην εφεύρεση της τυπογραφίας και την εξέλιξή της, όπως τη ξέρουμε σήμερα.

Στην εμφάνιση της τυπογραφίας στην Κίνα συνέβαλε και η εξάπλωση του Βουδισμού (2ος αι. μ.Χ.). Από τη μια, το χαρτί ήταν το, πλέον, κατάλληλο υλικό, λόγω της αντοχής και του χαμηλού κόστους του. Από την άλλη, η πρακτική των βουδιστών να κάνουν πολλά αντίγραφα των προσευχών και άλλων ιερών κειμένων τους, ώθησε στην επινόηση νέων μηχανικών μέσων αναπαραγωγής τους.

Κατά το 206 π.Χ. – 220 μ.Χ. εμφανίστηκε ένα αρχαίο είδος πυξίδας με την ονομασία Σι Παν για το Φενγκ Σουι. Αποτελούνταν από ένα μαγνητικό κουτάλι τοποθετημένο στο κέντρο ενός δίσκου πρόβλεψης. Η πυξίδα αυτή, χρησιμοποιήθηκε από επαγγελματίες, για να κάνουν ακριβείς μετρήσεις της κατεύθυνσης μιας κατασκευής ή για πιο προχωρημένες τεχνικές εντός ενός οικήματος.

Τον 11ο αιώνα, όμως, ο Σεν Γκούα εφευρίσκει μία νέα μορφή πυξίδας, φέρνοντας επανάσταση στα ταξίδια. Ο γνωστός αστρονόμος, ιστορικός, γιατρός, και αγρονόμος ανακάλυψε ότι μία ράβδος από μαγνητικό υλικό είχε την ιδιότητα να στρέφεται, ώστε να αποκτήσει τη διεύθυνση του Βορρά και του Νότου. Οι Κινέζοι θαλασσοπόροι άρχισαν να χρησιμοποιούν τη πυξίδα προς τα τέλη του 11ου αιώνα και από εκεί μετέδωσαν τις γνώσεις τους στους Ινδούς και τους Άραβες κι εκείνοι στους Ευρωπαίους θαλασσοπόρους και τους λαούς της Δύσης.

Μετά από την εφεύρεση της πυξίδας, επινοείται μία ακόμη σπουδαία εφεύρεση στην Κίνα, ο πρώτος σεισμογράφος από τον Τσανγκ Χενγκ κατά το 132 μ.Χ. Ο ίδιος κατασκεύασε ένα σύστημα που μπορούσε να εντοπίσει το επίκεντρο του σεισμού. Από αυτή τη πρώτη κατασκευή, προέκυψαν οι επακόλουθες μορφές σεισμογράφων, όπως αυτές που έχουμε σήμερα.

Ο χυτοσίδηρος είναι μία, ακόμη, εφεύρεση των Κινέζων και χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο υλικό με διάφορους τρόπους στη γεωργία, τη κατασκευή κτισμάτων και όπλων από τους ίδιους τα τελευταία 1700 χρόνια.

Επίσης, ο άβακας, το αλεξίπτωτο, το μηχανικό ρολόι, οι αντλίες νερού και οι διάφορες ιατρικές επιτεύξεις, συγκαταλέγονται στις πολλές και σημαντικές εφευρέσεις της Κίνας, κατατάσσοντας την χώρα αυτή σε μία από τις πρώτες χώρες που προώθησαν τις επιστήμες και βοήθησαν στην εξέλιξη της τεχνολογίας.

Μέσα από το μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τα δικά μας αερόστατα με υλικά χειροτεχνίας και ζωγραφιές με βάση το θέμα. Ακόμη, συμμετέχοντας σε ένα δικό μας πείραμα παρατηρήσαμε την αντίδραση της σόδας με το ξύδι, που είχε ως αποτέλεσμα να παγιδευτεί το διοξείδιο άνθρακα μέσα στο μπαλόνι.

Έπειτα, στο μάθημα της θεατρικής αγωγής, παρακολουθήσαμε το κουκλοθέατρο «η βασίλισσα του μεταξιού», μία ιστορία από την Κίνα και μέσα από το μάθημα της μουσικοκινητικής αγωγής και των αθλητικών δραστηριοτήτων συμμετείχαμε σε διασκεδαστικά ομαδικά παιχνίδια.

Τέλος, κατά τη θεματική μας εβδομάδα, πραγματοποιήθηκαν μαθήματα γυμναστικής, legostemκαι το Fridayevent με μουσική – χορό και facepainting.

εικόνα_Viber_2023-10-22_19-25-45-537.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-25-45-592.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-25-45-654.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-25-45-695.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-25-46-266.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-234.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-260.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-338.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-387.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-442.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-505.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-534.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-575.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-603.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-630.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-656.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-682.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-704.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-758.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-789.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-26-10-822.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-27-04-736.jpg εικόνα_Viber_2023-10-22_19-27-05-413.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.