Παλαιολιθική Εποχή

Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων

Παλαιολιθική Εποχή

 

Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής εβδομάδας, μιλήσαμε για την ιστορία της τεχνολογίας, δηλαδή την επινόηση των εργαλείων, των συστημάτων και των τεχνικών, με σκοπό να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής του ανθρώπου.

Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης και με τη προβολή φωτογραφιών και βίντεο, αναφερθήκαμε στη Παλαιολιθική εποχή και τις πρώτες σπουδαίες εφευρέσεις του προϊστορικού ανθρώπου.

Κατά τη διάρκεια της Παλαιολιθικής περιόδου, όλοι οι άνθρωποι είχαν έναν τρόπο ζωής που περιελάβανε τη χρήση λίθινων εργαλείων. Η περίοδος χρήσεως της πέτρας αποκαλείται Παλαιολιθική και καλύπτει όλη την ανθρώπινη προϊστορία, μέχρι τη διάδοση της γεωργίας περί το 10.000 π.Χ.

Επίσης, η αρχαιότερη απόδειξη χρήσεως εργαλείων έχει βρεθεί στην Αιθιοπία στην Αφρική, η οποία χρονολογείται στα 2,5 εκατομμύρια χρόνια πριν από σήμερα.

Οι πρώτες εφευρέσεις του ανθρώπου βασίστηκαν στην επιβίωση και την προστασία του, καθώς ήταν κυνηγός. Αυτές ήταν τα λίθινα εργαλεία και όπλα, ο έλεγχος της φωτιάς, η ενδυμασία του και οι σπηλαιογραφίες.

Σχετικά με την κατασκευή των λίθινων εργαλείων, ο προϊστορικός άνθρωπος καθώς χτυπούσε μία σκληρή πέτρα με την άλλη, χρησιμοποιώντας τη μία σαν σφυρί, παρατήρησε ότι η μία έγινε πιο κοφτερή με την ευφυΐα του και σκέφτηκε ότι θα τον βοηθήσει στην καθημερινή του ζωή με τη συλλογή τροφής, γούνας από τα ζώα, ξύλου και την προστασία του από τα άγρια θηρία.

Έπειτα, στην Κατώτερη Παλαιολιθική εποχή, τα εργαλεία ξεκίνησαν να φτιάχνονται με πιο συγκεκριμένα σχήματα, όπως τα τσεκούρια και τα μαχαίρια με λαβή.

Κατά τη Μέση Παλαιολιθική εποχή, περίπου, εμφανίστηκε η τέχνη των σπηλαίων. Η πρώτη εφεύρεση ζωγραφικής του ανθρώπου, αποτελεί έως σήμερα μοναδικό τεκμήριο για τη μελέτη της καθημερινής ζωής του ανθρώπου, καθώς τότε δεν είχε εφευρεθεί, ακόμη, κάποια γραφή.

Ακόμη, ο άνθρωπος εφηύρε τον τρόπο να παράγει μόνος του τη φωτιά για να ζεσταθεί, να φωτίσει τη σπηλιά του, να ψήσει το φαγητό του, αλλά και να κατασκευάσει καλύτερα τα εργαλεία του.

Η Ύστερη εποχή του λίθου, ονομάσθηκε Νεολιθική εποχή, διότι ξεκίνησαν να αναπτύσσονται οι πρώτες γεωργικές και κτηνοτροφικές τεχνολογίες, οι οποίες οδήγησαν στην αύξηση ανθρώπινων πληθυσμών και οικισμών.

Επίσης, κατά την περίοδο αυτή, παρατηρήθηκαν λειασμένα εργαλεία διαφόρων ορυκτών, όπως τα τσεκούρια πάνω στα οποία βασίστηκαν τα εργαλεία των επόμενων περιόδων του Χαλκού και του Σιδήρου με την εμφάνιση αιχμών, μαχαιριών, ξέστρων και την εφεύρεση της φρεατώδους καμίνου, με αποτέλεσμα την ανάπτυξη της μεταλλουργίας και της επεξεργασίας του ορείχαλκου και του σιδήρου για δυνατότερα εργαλεία.

Στο μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τις δικές μας σπηλαιογραφίες, τις προϊστορικές στολές, κοκάλινα κολιέ, αλλά και το δικό μας βράχο με μοναδικές ζωγραφιές από ανθρώπους, ζώα και δικά μας αποτυπώματα, με βάση τις ζωγραφιές των σπηλαίων.

Ακόμη, κατά τη διάρκεια της μουσικοκινητικής αγωγής, πήραμε μέρος σε μουσικά παιχνίδια τόσο μέσα στο σχολείο, όσο και στο χώρο της αυλής. Επίσης, συμμετείχαμε σε αθλητικές δραστηριότητες με διασκεδαστικές πίστες.

Καταληκτικά, από την εβδομάδα μας δεν έλειψαν τα μαθήματα legostem, zumba, γυμναστικής, αλλά και το Fridayeventμε τη προβολή ταινίας και facepainting.

εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-40-930.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-41-144.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-41-262.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-41-506.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-42-127.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-43-215.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-43-611.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-44-088.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-46-44-462.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-52-673.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-52-851.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-52-971.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-021.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-109.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-216.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-296.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-370.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-47-53-554.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-03-722.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-03-783.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-03-876.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-03-937.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-167.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-321.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-380.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-701.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-878.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-922.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-04-993.jpg εικόνα_Viber_2023-09-29_15-48-05-126.jpg

 

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.