Μεσοποταμία και Αίγυπτος

Ιστορία της τεχνολογίας και των εφευρέσεων

Μεσοποταμία και Αίγυπτος

Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, μιλήσαμε για τα σπουδαία επιτεύγματα που εφευρέθηκαν στη Μεσοποταμία και την Αίγυπτο, δύο χώρες που βρίσκονταν στο «λίκνο του πολιτισμού» γεμάτες ιστορία, αρχιτεκτονική, τεχνολογικές και πολιτιστικές εξελίξεις και πάθος για γνώση.

Μέσα από το πρώτο μάθημα της επιμόρφωσης και της φιλαναγνωσίας και με τη προβολή φωτογραφιών, αναφερθήκαμε στη Μεσοποταμία, μία χώρα της οποίας το μεγαλύτερο μέρος βρίσκεται στο τωρινό Ιράκ και πήρε αργότερα το όνομά της από τους Αρχαίους Έλληνες, επειδή βρισκόταν ανάμεσα σε δύο ποταμούς το Τίγρη και τον Ευφράτη.

Κατά τη περίοδο Ουμπέιντ 5000 π.Χ. στην περιοχή αυτή, όπου κατοικούσαν διάφοροι λαοί, όπως οι Σουμέριοι, οι Βαβυλώνιοι και οι Ασσύριοι αναγέρθηκαν οι πρώτοι ναοί ζιγκουράτ, οι οποίοι ήταν κλιμακωτοί πύργοι με το ιερό στη κορυφή να βοηθάει τους επιστήμονες της εποχής να ασχοληθούν με την αστρονομία, την αστρολογία και την έννοια του χρόνου.

Έπειτα, κατά τη μεταγενέστερη πρώιμη εποχή του Χαλκού, αναπτύχθηκαν οι πόλεις, το εμπόριο, οι γεωργικές τεχνικές, η κυβέρνηση και η έννοια της ιδιωτικής ιδιοκτησίας της γης. Ακόμη, στις πιο σημαντικές εφευρέσεις της χώρας αυτής ανήκουν η σφηνοειδής γραφή, η πρώτη γραφή στο κόσμο με 2000 διαφορετικά σύμβολα, τα οποία αποτελούσαν και μία διαφορετική λέξη και τα πρώτα λογοτεχνικά κείμενα.

Συνεχίζοντας, αναπτύχθηκαν οι επιστήμες και η τεχνολογία, με την εφεύρεση του τροχού, ο οποίος ξεκίνησε με τη μορφή πέτρας, καταλήγοντας με τη μορφή του σιδήρου. Ο τροχός βοήθησε, τόσο στην καθημερινή τους ζωή και την αρχιτεκτονική, όσο και στις περιόδους πολέμων με τις άμαξες.

Ακόμη, άξιο αναφοράς ήταν οι κρεμαστοί κήποι, ένα πρωτοποριακό επίτευγμα του ανθρώπου που ξεφεύγει τα όρια της λογικής, δεδομένου ότι στη Νότια Μεσοποταμία δεν υπήρξε ποτέ, σχεδόν καθόλου βλάστηση κάνοντάς το ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Μεταβατικά, κατά τη χρονολογική περίοδο 4000 – 3000 π.Χ. μάθαμε για σπουδαιότητα της αρχαίας Αιγύπτου. Μία από τις σημαντικότερες εφευρέσεις αυτής της χώρας, ήταν τα ιερογλυφικά, καθώς οι άνθρωποι από πολύ νωρίς θέλησαν να περιγράψουν την καθημερινή τους ζωή, να ανταλλάξουν ιδέες και πληροφορίες. Μόνο οι ιερείς και λίγοι γραφείς εκείνης της εποχής είχαν τη δυνατότητα να τη μελετήσουν και να μάθουν αυτή τη γραφή.

Τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, σύμφωνα με τον Ηρόδοτο χαρακτηρίστηκαν ως «γράμματα» της αρχαίας αιγυπτιακής γραφής που είχαν σκαλιστεί από ιερείς πάνω σε πλάκες ή σε πέτρες ιερών, ναών και ταφών. Τα ιερογλυφικά ήταν μια φωνητική και ιδεογραφική γραφή, επειδή τα γράμματα ήταν εικόνες ζώων και άλλων αντικειμένων και το κάθε σύμβολο αποτελούσε μία έννοια, μία λέξη, μία συλλαβή ή ένα γράμμα. Αποτέλεσμα αυτού ήταν να παρασκευάσουν τη πρώτη γραφική ύλη, γνωστή, ως πάπυρος.

Επίσης, οι αρχαίοι Αιγύπτιοι ήταν πρωτοπόροι στην αρχιτεκτονική, όπως με την εφεύρεση του κεκλιμένου επιπέδου, δηλαδή μίας επίπεδης ανηφορικής επιφάνειας οριζόντιας για την ανύψωση ενός φορτίου. Αλλά και τη εφεύρεση της πρώτης κλειδαριάς για την ασφάλεια των μεγαλοπρεπών ανακτόρων και των ιερών ναών με τα πολύτιμά τους υλικά αγαθά.

Ακόμη, οι Αιγύπτιοι εφηύραν τα πρώτα πλεούμενα με πανιά, ξεκινώντας με μικρά ιδιωτικά πλοιάρια σε μεγάλα για εμπορικές και στρατιωτικές εκστρατείες. Ως εφευρέτες υπήρξαν πολύ σημαντικοί με την αρχιτεκτονική, τα μαθηματικά, τη γεωμετρία, την αστρονομία και την ιατρική.

Στο μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τις δικές μας ζωγραφιές με θέμα αυτούς τους πρώτους σπουδαίους πολιτισμούς, αλλά και τους δικούς μας ξεχωριστούς παπύρους με κάποια ιερογλυφικά σύμβολα.

Μέσα από το μάθημα της θεατρικής και μουσικοκινητικής αγωγής, συμμετείχαμε σε διασκεδαστικά ομαδικά και μουσικοκινητικά παιχνίδια στο χώρο της αυλής, αλλά και σε αθλητικές δραστηριότητες.

Τέλος, από τη θεματικής μας εβδομάδα δεν έλειψαν τα μαθήματα legostem, γυμναστικής και zumba, αλλά και το Fridayevent, το οποίο παρέσυρε μικρά και μεγάλα παιδιά.

εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-34-742.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-34-898.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-014.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-103.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-376.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-444.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-518.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-651.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-815.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-35-970.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-050.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-116.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-186.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-264.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-339.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-469.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-520.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-593.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-761.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-821.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-915.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-36-987.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-060.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-131.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-227.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-336.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-425.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-501.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-571.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-667.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-747.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-821.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-914.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-37-993.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-38-093.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-38-168.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-38-316.jpg εικόνα_Viber_2023-10-02_07-24-38-430.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.