Αίγυπτος II

Ταξίδι γύρω από το κόσμο

Αίγυπτος

 

Κατά τη διάρκεια αυτής της θεματικής εβδομάδας, μιλήσαμε για μία από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου, την Αίγυπτο. Η χώρα αυτή, είναι γνωστή για την ιστορία, τα μνημεία, τα αξιοθέατα και το μυστήριο που την περικλείει για πολλούς αιώνες.

Μέσα από το μάθημα της φιλαναγνωσίας και της επιμόρφωσης, μάθαμε σημαντικές πληροφορίες, όπως την γεωγραφική θέση, τις γειτονικές χώρες, τις θάλασσες, τον ποταμό, το κλίμα, την πρωτεύουσα, τις μεγαλύτερες πόλεις, τον πληθυσμό, τη σημαία, την γλώσσα, την θρησκεία, το νόμισμα, τα ιστορικά μνημεία και τον αρχαίο πολιτισμό της Αιγύπτου.

Η Αίγυπτος έχει μια από τις μεγαλύτερες ιστορίες οποιασδήποτε χώρας, η οποία έχει την κληρονομιά της, κατά μήκος του Δέλτα του Νείλου από το 6.000 – 4.000 π.Χ. Η Αρχαία Αίγυπτος κατέγραψε μερικές από τις πρώτες εξελίξεις της γραφής, της γεωργίας, της αστικοποίησης, της οργανωμένης θρησκείας και της κεντρικής κυβέρνησης στον κόσμο.

Εμβληματικά μνημεία, όπως η Νεκρόπολη της Γκίζας και η Μεγάλη Σφίγγα της, καθώς και τα ερείπια της Μέμφιδας, της Θήβας, του Καρνάκ και της Κοιλάδας των Βασιλέων, αντικατοπτρίζουν αυτή την κληρονομιά και παραμένουν ένα σημαντικό επίκεντρο επιστημονικού και λαϊκού ενδιαφέροντος. Η Αίγυπτος θεωρείται, ως ένα σημαντικό πολιτιστικό έθνος της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Αφρικής.

Το πρώτο γνώρισμα που προσδιορίζει την χώρα και τη καθιστά μοναδική, είναι οι πυραμίδες της Γκίζας. Οι περισσότερες από αυτές χτίστηκαν ως τάφοι για τους Φαραώ και τις συζύγους τους. Οι τρείς από αυτές ανήκουν στις μεγαλύτερες κατασκευές που έχουν χτιστεί ποτέ και μία από αυτές, η Πυραμίδα του Χέοπα, αποτελεί έως σήμερα, ένα από τα επτά θαύματα του κόσμου. Η συγκεκριμένη, έχει ύψος 150 μέτρα και υπολογίζεται ότι χρησιμοποιήθηκαν 2.5 εκατομμύρια ασβεστόπετρες για την κατασκευή της.

Επίσης, μάθαμε για το αρχαίο και επίσημο σύστημα γραφής, τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά. Τα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, συμβόλιζαν τον λόγο του θεού και για αυτό το λόγο τα παρατηρήσαμε σε τοιχογραφίες πολλών ναών και σημαντικών κτιρίων της χώρας. Συνδύαζαν λογογραφικά, συλλαβικά και αλφαβητικά στοιχεία, με συνολικά 1.000 διαφορετικούς χαρακτήρες.

Στη συνέχεια, αναφερθήκαμε στους πιο γνωστούς και σημαντικούς Φαραώ της Αρχαίας Αιγύπτου. Ένας από αυτούς, ήταν ο Ραμσής Β’, ο οποίος βασίλεψε για πολλά χρόνια, κατά τον 13ο αιώνα π.Χ. και έχτισε σπουδαία οικοδομικά έργα και συνέβαλε στην ισχυροποίηση της χώρας και την ενίσχυση του εμπορίου με πολλές γειτονικές χώρες.

Ακόμη, μιλήσαμε για τον Ακενάτων, έναν βασιλιά, ο οποίος έζησε, κατά τον 14ο αιώνα π.Χ. Όμως, βασίλεψε λίγα χρόνια και δεν αγαπήθηκε από τον λαό του, εξαιτίας της επιβολής του μονοθεϊσμού, με μοναδικό θεό τον εαυτό του, λόγω του ναρκισσισμού του. Ένας, επίσης, πολύ γνωστός Φαραώ κατά το 14ο π.Χ. , ήταν ο νεαρός Τουταγχαμών, γιος του Ακενάτων.

Ο Τουταγχαμών βασίλεψε σε μικρή ηλικία, βασίζοντας την κρίση του στους ιερείς, τους συμβούλους και τους στρατηγούς του. Παρότι βασίλεψε, μόνο 9 χρόνια, ο τάφος του, ο οποίος ανακαλύφθηκε από τον Βρετανό αρχαιολόγο Χάουαρντ Κάρτερ, αποδείχθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς θησαυρούς σε όλο το κόσμο, κοσμώντας το Εθνικό Μουσείο του Καϊρου.

Στην αναφορά για τους αρχαίους βασιλείς της Αιγύπτου δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε τον ξακουστό Έλληνα βασιλιά Μέγα Αλέξανδρο και την μετέπειτα βασίλισσα Κλεοπάτρα Ζ΄ και την επιρροή της Πτολεμαϊκής καταγωγής τους.

Ο Μέγας Αλέξανδρος όταν έφτασε το 332 π.Χ. στη χώρα, μετά από ένα χρησμό στο ναό του Άμμων Ρα στέφθηκε Φαραώ και λατρεύτηκε από τον λαό της Αιγύπτου. Καθώς ήθελε να προωθήσει τον ελληνικό πολιτισμό, ίδρυσε δίπλα στη Μεσόγειο μία σπουδαία πόλη, η οποία φέρει έως σήμερα το όνομα του αρχαίου βασιλιά, ως Αλεξάνδρεια.

Επιπρόσθετα, διεξήγαγε αξιόλογους Ελληνικούς αθλητικούς και μουσικούς αγώνες, με τους πιο διάσημους ασκούμενους από την Ελλάδα και έχτισε την πρώτη βιβλιοθήκη και τον πρώτο περίτεχνο φάρο στην περιοχή της πόλης του, ως δώρα για τον λαό του.

Ως αναφορά την βασιλεία στης Κλεοπάτρας, η ίδια είχε μεγάλη ισχύς και καθορίστηκε ως η τελευταία ηγεμόνας της Αιγύπτου. Η ίδια ήταν γνώστης πολλών γλωσσών και δεινή διπλωμάτης και διοικητής.

Στο μάθημα των εικαστικών, φτιάξαμε τους ατομικούς μας παπύρους με τα ιερογλυφικά, μία ομαδική κατασκευή με δική μας τοιχογραφία και πολλές ζωγραφιές, με βάση το θέμα.

Επίσης, κατά το μάθημα της θεατρικής αγωγής γίναμε αρχαιολόγοι και συμμετείχαμε σε δικές μας ανασκαφές, φέρνοντας στη επιφάνεια όμορφα ευρήματα.

Στις επόμενες μέρες, παρακολουθήσαμε μαθήματα stem πειραμάτων και συμμετείχαμε στα μαθήματα yoga, lego κατασκευών και αθλητικών δραστηριοτήτων.

εικόνα_Viber_2024-04-29_00-16-59-269.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-17-02-616.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-18-56-251.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-38-45-143.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-38-45-383.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-38-46-058.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-38-54-474.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-39-40-184.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-39-42-356.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-39-46-337.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-39-57-657.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-40-00-495.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-40-10-426.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-40-44-780.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-41-07-512.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-41-17-965.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-41-25-162.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-41-29-124.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-41-48-721.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-42-04-587.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-42-09-506.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-42-15-305.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-42-41-091.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-43-16-036.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-44-00-895.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-44-12-559.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-44-43-218.jpg εικόνα_Viber_2024-04-29_00-44-52-025.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-625.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-645.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-707.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-756.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-802.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-835.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-866.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-920.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-37-963.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-38-018.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-38-050.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-38-096.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-38-147.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-38-398.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-45-558.jpg εικόνα_Viber_2024-05-01_06-59-45-695.jpg

ΚΔΑΠ ΣΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝΟΣ

ΈΝΑ ΚΕΝΤΡΟ ΠΟΙΟΤΙΚΗΣ & ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ

ΚΔΑΠ July 2020 for site small2

Για τα παιδιά 5 - 12 ετών. Στις ηλικίες αυτές η γνώση έρχεται μέσα από δράσεις-παιχνίδια. Διαθέτοντας όλα τα σύγχρονα μέσα, τα παιδιά θα απασχολούνται δημιουργικά χωρίς πίεση και άγχος.

Για μαθητές από Α' έως ΣΤ' Δημοτικού, διάβασμα  για τα μαθήματα της επόμενης ημέρας, σε ένα 2ωρο πρόγραμμα. Με την επίβλεψη δασκάλων μαθαίνουν να οργανώνουν και να αξιοποιούν το χρόνο τους. Επίσης με εκτενή χρήση υπολογιστών και διαθεματικής e-learning πλατφόρμας για αποτελεσματική και σύγχρονη εκπαίδευση.  Στη συνέχεια και αν το επιθυμούν, μπορούν να χαλαρώνουν με χορό, γυμναστική, πληροφορική και ρομποτική και άλλες δραστηριότητες ανάλογα με τις ομάδες που δημιουργούνται.

Βασικοί άξονες των προσφερόμενων υπηρεσιών είναι…

  • Η απαλλαγή των γονιών από το άγχος του διαβάσματος των παιδιών τους.
  • Η συνεργασία και η κοινωνικοποίηση των παιδιών.
  • Η άσκηση του γραπτού και του προφορικού λόγου.
  • Η άσκηση του σώματος με γυμναστική και χορό.
  • H ανάπτυξη καλλιτεχνικής  έκφρασης.

Στα ΚΔΑΠ των Εκπαιδευτηρίων Πλάτωνος  μπορούν να συμμετέχουν και παιδιά εκτός του προγράμματος ΕΣΠΑ.